ضد یخ چیست؟

ضد یخ چیست؟

ضدیخ مایعی است که به سیستم خنک کننده موتور خودرو اضافه می شود. از یخ زدن آب در شرایط عادی آب و هوای سرد جلوگیری می کند. علاوه بر کاهش نقطه انجماد، نقطه جوش مایع خنک کننده موتور را نیز افزایش می دهد. همراه با یک سیستم تحت فشار، این به کاهش خطر گرمای بیش از حد کمک می کند.

antifreeze-coolant

تفاوت بین خنک کننده و ضد یخ چیست؟

ضد یخ یک محصول غلیظ است که معمولاً بر پایه گلیکول و حاوی بازدارنده‌ها است. برخی از انواع باید قبل از استفاده با آب با غلظت مناسب رقیق شوند. مایع رقیق شده معمولا خنک کننده نامیده می شود.

چرا به ضد یخ خودرو نیاز دارم؟

سیستم‌های خنک‌کننده خودروهای مدرن کوچک‌تر هستند و دما و فشار کاری بالاتری نسبت به گذشته دارند. این بدان معناست که استفاده از افزودنی صحیح بسیار مهم است.

اگر از ضد یخ استفاده نکنید، در صورت یخ زدن یا گرم شدن بیش از حد آب، ممکن است به رادیاتور خودرو و سایر اجزای آن آسیب جدی وارد شود. آب با یخ زدن منبسط می شود که می تواند رادیاتورها ریخته یا حتی جعبه های موتور را بشکند.

این مایع حیاتی از راه های دیگر نیز به موتور شما کمک می کند. از تشکیل رسوب جلوگیری می کند و در برابر خوردگی محافظت می کند و به سلامت خودروی شما کمک می کند.

ما خدمات امداد  خودرو جاده ای در کرج 24/7 ارائه می دهیم.

antifreeze-coolant

ماشین من باید از چه نوع خنک کننده ای استفاده کند؟

نوع صحیح مایع خنک کننده برای خودروی شما باید به وضوح در کتابچه راهنمای خودرو همراه با توصیه هایی در مورد غلظت های توصیه شده نشان داده شود.بدون دفترچه راهنما برای مراجعه، باید با یک فروشنده چک کنید.

چگونه می توانم بفهمم که چه نوع مایع خنک کننده در خودرو من وجود دارد؟

اگر نمی دانید چه نوع مایع خنک کننده در خودروی شما وجود دارد، تشخیص آن بدون آزمایش های پیچیده آسان نیست. رنگ مایع خنک کننده دلیلی بر نوع یا کیفیت محصول استفاده شده نیست.

اگر نگران هستید که از نوع نامناسبی از مایع خنک کننده استفاده کرده اید، بهتر است آن را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید تا سیستم را تخلیه و شستشو دهد. ضد یخ یک ماده خطرناک است، بنابراین هرگز نباید خودتان این کار را انجام دهید. پس از خالی شدن آن، می توان آن را با نوع توصیه شده خنک کننده در سطح رقت صحیح دوباره پر کرد.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.